Ervaring

In ruim 10 jaar is er ervaring opgedaan met veranderingsprocessen binnen zowel profit- en non-profit organisaties, evenals bij overheidsinstanties. In die tijd is er met veel respect voor de mens achter de verandering en bestaande processen een aantal grote successen behaald.

Optimalisatie klantencontactcentrum

Samenvoeging van diverse (ICT) expertises deden een geheel nieuw team ontstaan, waarbij incidenten die gemeld werden “first time right”, afgehandeld werden. Voorheen duurde een afhandeling dagen en nu wordt er binnen een paar uur, met respect voor de ITIL processen, slagvaardig gehandeld.

Versnellen productieproces

Bij een bedrijf dat in de productie van glasvezel patchkabels werkzaam is, zijn zelfs veranderingen te weeg gebracht die door specialisten als “octrooi waardig” bestempeld worden. Deze verandering was noodzakelijk en gebaseerd op de scherpe prijsstelling van de met name Aziatische concurrenten. Het bedrijf maakt nu specifieke klantorders in “No Time” tegen reguliere prijzen wat een mooie USP opbracht.

Van push naar pull

In een productieomgeving waar energieverdelers gebouwd worden en medewerkers al meer dan 20 jaar werkzaam zijn, ging het roer om. Van push productie naar pull, produceren wat gevraagd wordt. Uitspraken hier van medewerkers als: “ik had nooit gedacht dat veranderen zo leuk is”, bracht menigeen om en daardoor ging het veranderen als bijna vanzelf. Hier is een goed begin gemaakt wat niet alleen de afdeling zelf raakte maar ook op andere afdelingen positief doorwerkt.